John Stephens – Atlasul de smarald (Cărțile Începutului #1)

Uite că am venit și cu prima mea recenzie. 

 20111220174750sm mare  
Nu credeam că îmi va plăcea, sincer.

Spre ruşinea mea, am citit-o pentru că mama mi-a zis să nu mai lenevesc toată ziua. Am găsit-o pe net şi am comandat-o. Iar când a ajuns, mi s-a părut atât de mare încât am crezut că n-o voi termina niciodată. Însă mi-a părut rău când s-a întâmplat.

Atlasul de smarald este o carte captivantă, care reuşeşte să îţi schimbe concepţiile deapre genul fantasy. Deşi nu are pic de romanţă (lucru pe care îl credeam esenţial în cărţi), m-a ţinut strâns lipită de ea chiar dacă nu eram o cititoare înrăită.

Lumea în care intră Kate, Michael şi Emma este una fascinantă, mai ales pentru trei fraţi orfani părăsiţi în Ajunul Crăciunului şi care habar n-au o boabă de magie.

În orfelinat, erau genul acela de fraţi care refuzau orice posibil părinte adoptiv, păstrându-şi speranţa că părinţii lor vor veni după ei. Dar astfel de copii nu erau prea agreaţi, căci îi mutau de la un orfelinat la altul şi lor li se părea că e tot mai rău, pe măsură ce schimbă locaţia. Iar când, în drumul spre noul lor orfelinat află că ei sunt singurii copii din el, îl cunosc pe doctorul Stanislaus Pym (personajul meu pregerat din carte) şi află că sunt vânaţi de un anume Magnus cel Teribil tot destinul lor se schimbă radical. Fiecare dintre ei posedă câte una dintre Cărţile Începutului, singurele cărţi salvate de la incendierea Rakhotisului (vechiul nume al Alexandriei) de către Alexandru Macedon. În acest volum, Kate, cea mai mare dintre fraţi, intră în posesia unei cărţi de smarald numită Atlasul Timpului şi care îi permite să călătorească în timp cu ajutorul unei poze din data respectivă. Dar astfel Michael, fratele mijlociu, rămâne blocat în trecut unde o Contesă malefică vrea să…

Bine, gata cu spoilerele. O recomand cu cea mai mare căldură. Nu e chiar o lectură relaxantă, dar merită citită.

Sper să vin curând cu recenzia următorului volum, Cronica focului .

Leave a Reply

